Bioteka predstavlja: Biotekini terenski istraživači

Organizacija STEM sezone za školsku godinu 2020./2021. predstavljala je pravi izazov! Kako ćemo provoditi radionice u slučaju da se pandemija “ne smiri”? Kako možemo poboljšati već postojeće STEM radionice i osmisliti nove? Možemo li STEM radionice provoditi u online obliku? Srećom, za sva ova pitanja pronašli smo super rješenja, što je rezultiralo time da se odlično provodimo s više od 35 polaznika STEM radionica – i uživo i u online svijetu! No, tijekom planiranja postavili smo si još jedno važno pitanje: „hej, pa zašto ne bismo radionice s djecom provodili isključivo vani?“ Ovim pitanjem postavili smo temelj za naš novi program koji vam s veseljem predstavljamo!

Na terenima nailazimo na razne zanimljivosti, a našim očima ne promiču ni najmanji detalji!

Cilj: okupiti stručnu, raznoliku i zabavnu ekipu naših edukatora, volontera i s djecom istražiti i upoznati prirodne ljepote Zagreba i uže okolice! Metoda: terenski rad i istraživanja provoditi odmah na “licu mjesta”. Rezultat: Biotekini terenski istraživači!

Istražujemo floru i faunu, a ponekad i…lebdeću floru?

“Biotekini terenski istraživači” program je u kojemu polaznici uz pomoć edukatora i volontera Bioteke na terenu provode prava terenska mjerenja i istraživanja kao što su: kemijska analiza vode, mikrobiološka analiza tla, analiza stijena, potraga za fosilima, determinacija organizama, analiza makrozoobentosa te mjerenje abiotičkih čimbenika poput temperature i količine sunčeve svjetlosti itd. Dodajmo tomu i već provjereni Biotekin „uradi sam“ pristup, volontere i goste-stručnjake u različitim područjima (geologija, paleontologija, ekologija, molekularna biologija, zoologija…), istraživanje manje poznatih prirodnih ljepota u koje rijetko tko zalazi, komunikaciju preko walkie-talkie uređaja te usputne akcije čišćenja prirode! Lijepa kombinacija, zar ne? Tko ne bi volio istraživati prirodu, zabavljati se i pritom učiti?!

Naravno, pronalazimo i vremena za zabavu i igru!

U nastojanjima da znanja i vještine što bolje prenosimo našim polaznicima, “podupiru” nas i istraživanja u kojima se ističu pozitivni utjecaji učenja na otvorenom, u prirodi. Što istraživanja kažu o nastavi izvan učionice? Izdvajamo nekoliko natuknica*:

• učenje u prirodi donosi bolje rezultate u čitanju, matematici, prirodoslovnim i društvenim znanostima te pozitivno djeluje na mentalno zdravlje djece
  • učenje na otvorenom doprinosi razvijanju stavova koji podupiru održivi razvoj (više o održivom razvoju možete saznati na ovoj poveznici)
  • razvija se veća briga za okoliš jer su se učenici lakše povezali s prirodom nakon što su u njoj proveli određeno vrijeme

*Christie, B. (2012). The impact of outdoor learning experiences on attitudes to sustainability: a brief review of literature. Field Studies Council/University of Edinburgh. Field Studies Council Report 06/2012.

Opremljeni znanjem i alatom u (uspješnoj) potrazi za fosilima.

Zaista nam je drago da možemo provoditi program na svježem zraku te polaznicima prenijeti naše znanje, iskustvo i entuzijazam u istraživanju i zaštiti prirode! Uh, bit će nam “jako teško” osmisliti lokacije i teme za program Biotekinih terenskih istraživača 2021./2022. 😊